do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
KURS JĘZYKA C++ PODSTAWY
00. Informacje ogólne - wstęp 01. Praca z konsolą - początki - cout 02. Zmienne (int, float, double) 03. Konsola cd. - cin 04. Zmienne tekstowe - (char, string) 05. Operatory 06. Instrukcje warunkowe (if - else, switch - case) 07. Pętle (for, while) 08. Instrukcje warunkowe cd. 09. Break, Continue 10. Funkcje 11. Zakresy ważności 12. Tablice zmiennych 13. Mała powtórka :))) 14. Struct - struktury 15. String, Vector - wstęp do STL 16. Wskaźniki, referencje 16a. Wskaźnik do typów prostych 16b. Wskaźnik do funkcji 16c. Operatory new i delete 16d. Referencje 17. Pliki źródłowe i nagłówkowe Zadania powtórzeniowe 18. Class - klasy 19. Konstruktor , destruktor 20. Argumenty domyślne, przeciążanie (przeładowanie) funkcji i operatorów C++ FAQ: 01. Operacje na plikach, odczyt/zapis02. Nie działa mi polecenie gotoxy() co robić ? 03. Jaki podręcznik do nauki C++ ? ostatnia aktualizacja: 29.08.2005 WSKAŹNIKI, REFERENCJE - WSKAŹNIK DO FUNKCJI
2. Wskaźnik do funkcji.
Funkcję można uruchomić w programie podając po prostu jej nazwę ale czasem przydatne jest uzyskanie wskaźnika do funkcji i wywoływanie jej w sposób "pośredni". 0 - nasza funkcja testowa 1 - standardowe wywołanie funkcji 2 - utworzenie wskaźnika (*) o nazwie wskaźnik do funkcji nie przyjmującej żadnych parametrów () oraz nie zwracającej żadnego rezultatu swojego działania void 3 - przypisanie do wskaźnika adresu naszej funkcji (znak & reprezentuje tzw. referencję - w tym konkretnym przypadku zapis mówi nam: wpisz do wskaźnika adres funkcji). Do czego może to być przydatne? Czasem opłaca się utworzyć tablicę wskaźników do funkcji i przy jej pomocy wywoływać poszczególne fragmenty programu. Dzięki wskaźnikom do funkcji możemy uzyskać namiastkę "samo-modyfikującego się" kodu (możemy w jakimś miejscu programu wywoływać funkcję przez wskaźnik - zmieniając jego zawartość kontrolujemy kolejność wywoływanych funkcji. |
|